مجتبی دینی مهندسی فناوری اطلاعات

مهندسی ارشد فناوری اطلاعات

مجتبی دینی مهندسی فناوری اطلاعات

مهندسی ارشد فناوری اطلاعات

اخیراً تغییر اندکی در این عبارت داده می‌شود تا این اصطلاح به‌طور روشن دایرهٔ ارتباطات مخابراتی را نیز شامل گردد؛ بنابراین عده‌ای بیشتر مایل‌اند تا عبارت «فناوری اطلاعات و ارتباطات» (فاوا) (Information and Communications Technology) یا به اختصار ICT را به کار برند.

بایگانی

سیستم تعلیق و فرمان

 

جلوبندی خودرو چیست و علائم خرابی آن چگونه مشخص میشود

 

Engineer Mojtaba Dini

  

 زمان تقریبی مطالعه 3 دقیقه

 

اگر در زمینه خودرو مقداری اطلاعات کافی داشته باشید 

 

و یا راننده باتجربه ای هستید یا مدتی است که به رانندگی مشغول هستید، پس  تا اکنون عبارت جلوبندی خودرو را شنیده اید و یا سری به تعمیرگاه ها بزنید این عبارت زیاد به گوشتان میخورد.

 

 اما منظور از عبارت جلوبندی خودرو به کدام قسمت ها منتسب میشه و دقیقا  کدام قسمت های خودرو اشاره دارد؟

 

حائز  اهمیت بودن  این بخش از خودرو زمانی اهمیت دوچندانی پیدا می کند که بدانید معمولا وسایل نقلیه که از همین ناحیه یعنی ( جلوبندی ) دچار مشکل یا ایرادی می شوند 

 

مشتری چندانی ندارند ؛ در معاملات خرید فروش ماشین ، جلوبندی اولین موردی است که باید مورد بررسی قرار گیرد

 

وسایل نقلیه ای که دچار حتی کوچکترین نقص در جلوبندی داشته باشند ، در خرید و فروش ، سواری خودرو کاملا مشخص کننده هست بهمین دلیل از نظر امنیتی و اهمیت کاربردی در  جلوبندی خودرو میتوان تا ۷۰٪ خطاها و موارد معیوب را به این بخش از خودرو منصوب نمود 

 

 اهمیت موضوع در این قسمت مشخص میشود که این بخش از وسایل نقلیه و ماشین  چنان  مهم است که متخصصین و حتی چال تعمیراتی های بخصوص برای تعمیر و کارکرد متمرکز  و متمایز از مکانیکی  به نام جلوبندی سازی نیز وجود دارد. 

 

اگر از مطلبم راضی بودید ، کاهای اداریشو انجام بدید  تا در رابطه با جلوبندی خودرو بیشتر صحبت کنین  و علاوه بر معرفی قسمت های مختلف آن، به بررسی علائم خرابی آن نیز بصورت حرفه ای بصورت انجمن و میتینگ به چالش های این بحث میپردازیم.

 

نوشته های مشابه 》

 

♧ علت سفتی فرمان هیدرولیک

 

♧ مهم ترین دلایل کوبیدن خودرو

 

جلوبندی خودرو چیست و دقیقا به کدام قسمت‌های خودرو اشاره دارد؟

 

جلوبندی خودرو، به قسمت (جلو) و (زیرین) خودرو گفته می شود .

 

☆ یکی از وظایف آن (برقراری تعامل آسان مکانیکی) و راحتی رانندگی ، سیستم تعلیق خودرو در هنگام حرکت و رد شدن از سطوح ناهموار  منجربه حفظ تعادل و برقراری نظم مکانیزم می‌باشد.

 

 تفاوت سیستم تعلیق خودرو با جلوبندی خودرو در چیست؟! ازآنجا که؛  سیستم تعلیق شامل کمک فنرها و چرخ های عقب خودرو نیز می شود ، اما جلوبندی تنها به قسمت (جلوی خودرو) اشاره داشته و شامل فرمان و میل فرمان نیز می گردد.

 

از این  رو که چرخ های جلویی ، نقش هدایت خودرو را به طرفین نیز بازی می کنند، در نتیجه اهمیت سیستم تعلیق خودرو در جلو بسیار بیشتر از عقب خودرو می شود.

 

 از این جهت به این قسمت که شامل سیستم فرمان خودرو نیز می شود ، به طور جداگانه ، جلوبندی خودرو گفته 

می شود. 

 

در زیر و بالای کاپوت ماشین  نگاهی بیندازید ، جلوبندی خودرو و متعلقات آن مشاهده می شود و می توان به طور دقیق قسمتی از خودرو را که به آن جلوبندی گفته می شود را مشاهده نمود.

 

تشریح اجزای تشکیل دهنده  جلوبندی ماشین

 

جلوبندی خودرو از قطعات مختلف و بسیاری متشکل می گردد که عدم هماهنگی و یا ایجاد خرابی در هر کدام از این قطعات موجب ایجاد اشکالاتی در حین رانندگی میشود.